NAJWIĘKSZE TRUDNOŚCI

Jest ona modelową formą propagandy so­cjologicznej, która polega na lansowaniu stylów życia w tym wypadku zgodnych z interesami klasy panującej – jej przedłużeniem w komercyjnych mediach jest właściwie cała rozrywka [Mrozowski, 1982]. Jeszcze inni de- maskatorzy kapitalistycznych mediów utrzymują, że cała produkcja przemy­słu medialnego opiera się na pięciu mitach budujących treść: micie indywi­dualizmu i osobistego wyboru, micie neutralności (mediów), micie nie­zmienności natury ludzkiej, micie braku konfliktu społecznego oraz micie pluralizmu mediów [Schiller, 1976]. Największe trudności przedstawiciele ekonomii politycznej mediów mają z wykazaniem, iż media rzeczywiście kształtują fałszywą świadomość proletariatu i wymuszają jego posłuszeństwo wobec klasy panującej.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone