NAKŁADANIE NA SIEBIE TEMATÓW

Opisany przykład ilustruje dość proste i jaskrawe posłużenie się nakładaniem na siebie tematów muzycznych. Niemniej wskazuje on już na szerokie możliwości wykorzystywania tego środka dla oddania biegu myśli, zmian stanów emocjonalnych, zróżnicowań nastroju, a wreszcie tworzenia struktur poety­ckich. Nie skorzystali niestety z tej szansy twórcy meksykań­skiego filmu Perła, koncentrując się na poetyce wizualnej, pod­czas gdy już sam tekst opowiadania sugerował rozwiązania muzyczne. Steinbeck wprowadza motywy dźwiękowe o pełnych poezji tytułach, które zastępują monologi wewnętrzne bohate­rów i odautorskie komentarze. „Pieśń o Rodzinie” to spokój i bezpieczeństwo, „Pieśń o Dnie Morza” I przynosi pierwsze- przeczucie nieskończonych możliwości, ucieleśnionych w „Pie­śni o Perle, Którą Można Złowić”.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone