OPERA FILMOWA

Wraz z narodzinami filmu dźwiękowego pojawiła się możli­wość atakowania wyobraźni widza taką ilością środków wy­razowych, jaka od zarania dziejów nie była udziałem żadnej sztuki. O ile domeną kinematografii niemej był obraz, film dźwiękowy wyzwolił się od wszechwładzy tej dominanty, nie poddając się żadnej innej. Ideałem kinematografu dźwiękowej w latach trzydziestych stała się sztuka syntetyczna, to odwieczne marzenie • artystów wszystkich niemal krajów i epok.- Tradycje teatru greckiego, artystów Renesansu, osiągnięcia reformy Glucka, wszystko, co ciekawe i cenne w operze klasycznej i romantycznej, wielki przełom, który spowodował dramat wagnerowski, poszukiwania współczesnej sztuki dramatycznej — to wszystko miał wyzwo­lić i uwieńczyć, doprowadzić do szczytu film dźwiękowy.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone