OPEROWA DRAMATURGIA

W Newskim mamy odrębną mu­zykę do każdej sceny, co, rzecz prosta, jeszcze wyraźniej ekspo­nuje podział, w Iwanie Groźnym części zbliżają się do opero­wych aktów czy raczej odsłon zawierających następstwo kilku muzycznych fragmentów. W pierwszej części zmiany dekoracji są wielokrotne (stąd ilość numerów muzycznych przekracza dwadzieścia), w drugiej — bardzo nieliczne, a poszczególne epizody są tak długie i tak rozbudowane, że.można by. je nie­mal bez żadnych zmian przetransponować na scenę. Takie fragmenty jak orgia opryczników, pochód do kaplicy i zamor­dowanie Włodzimierza, Pieśń o bobrze mają wyraźnie drama­turgię operową.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone