PRZEDMIOT WŁASNOŚCI PRYWATNEJ

Nie wyklucza to ze­wnętrznej kontroli nadawcy przez odpowiednie organy władzy, ale ogranicza tę kontrolę do przestrzegania ogólnych, wynikających z ustawy bądź konce­sji, standardów programowych i wywiązywania się z zobowiązań podatko­wych. Zwykle media komercyjne są przedmiotem własności prywatnej, zda­rza się jednak, iż w sposób komercyjny działają także media należące do in­stytucji oficjalnie niekomercyjnych, np. sieć radiowa RMF FM jest własno­ścią fundacji. O tym więc, do jakiej kategorii faktycznie należą takie media, decyduje przeznaczenie zysków – gdy w większości trafiają do kieszeni prywatnych, są to media par excellence komercyjne, gdy natomiast idą na cele statutowe instytucji założycielskiej, nie są to media komercyjne, choć takimi mogą się wydawać.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone