PRZEJAW RELATYWIZMU MORALNEGO

Trzeba podkreślić, iż orientacja melodoksyjna nie jest przejawem rela­tywizmu moralnego ani tym bardziej nihilizmu nadawców, gdyż zazwyczaj jest przepojona ideologią patriarchalnego kapitalizmu (w różnych odmia­nach), tylko wynika z chęci minimalizowania audytorium negatywnego, czyli odbiorców, którzy z jakiegoś powodu mogliby zrazić się do nadawcy. Innymi słowy, nadawca komercyjny preferuje najmniej niepożądany prze­kaz, a więc taki, który nie będzie odstręczał odbiorców nudą – bo zamiast pogłębionej analizy zawiera sensację i humor, ani abstrakcyjnością tematu – bo zamiast dylematami systemu zajmuje się ludzkimi problemami i emocja­mi, ani też tendencyjnością – bo konfrontację poglądów zastępuje szybką kategoryzacją i błyskotliwymi generalizacjami, serwowanymi odbiorcy w tempie utrudniającym zajęcie własnego stanowiska.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone