PRZENOSZENIE NA EKRAN

Z prób przenoszenia na ekran’określonych utworów’ muzycz­nych należy wymienić filmy Germaine’Dulac reprezentujące gatunek filmu czystego. Były to jednakże utwory realizowane nie według założeń abstrakcyjnych, lecz zgodnie z prawidło­wościami wybranych fragmentów muzyki Chopina, Beethove- na, Debussy’ego. Filmy Dulac zostały zatytułowane: Zaprosze­nie do podróży, Płyta 927, Arabeska oraz Tematy i tcariacje.O    założeniach muzycznych świadczą już choćby same tytuły, poza tym związek muzyki i obrazu miał charakter bardzo ogólny, ograniczający się do odpowiedności rytmicznej i na­strojowej.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone