SIĘGANIE PO EFEKTY

Twórca, sięgający po tego rodzaju efekty, musi mieć całkowitą pewność, że muzyka będzie się kojarzyć odbiorcy w sposób zamierzony przez autora i ponadto że nie będzie możliwości pomylenia jej z jakąś inną; stąd jednotematyczność jest pod każdym względem najbardziej czytelna dla widza kinowego. Daje to jeszcze jedną szansę — dużą popularność występują­cych jako tematy fraz, niewystarczających na kompozycję sa­moistną. I tak na przykład rekordowe powodzenie i światowa kariera Tematu Harry Lime’a z Trzeciego człowieka czy mo­tywu przewodniego z Pikniku jest w dużej mierze uzasadniona ich związkiem z atrakcyjnym filmem, gdyż nie są one właści­wie utworami muzycznymi.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone