SKŁONNOŚĆ PUBLICZNOŚCI

Stosunkowo łatwo i beż oporów publiczność skłonna jest przyj­mować teatr w filmie, tj. oglądać sfilmowane fragmenty spek­taklu, zwłaszcza gdy jest to uzasadnione akcją (kompozytor wystawia swoje dzieło, bohaterowie spotykają się na przedsta­wieniu). Wówczas epizod teatralny nie musi być wtopiony w rzeczywistość filmową, bo twórcy starają się jeszcze pod­kreślić różnice między nimi. Z taką sytuacją mamy do.czynie­nia w głośnym filmie Bertolucciego Przed rewolucją, którego długa scena finałowa rozgrywa się w operze, w czasie spek­taklu Makbeta. Tam spotykają się po raz ostatni, niegdyś go­rąco • kochający się bohaterowie -—Gina i Fabrycy.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone