STRUKTURA I KONWENCJA

Przeciwwagą gatunków „męskich” są gatunki typo­wo „kobiece”, np. telenowele i opery mydlane (w Polsce np. serial Klan), a także gatunki „rodzinne”, jak np. komedie sytuacyjne (np. Miodowe lata, Rodzina zastępcza). Pokazują one niezmiennie, iż naturalnym przeznacze­niem kobiety jest troska o rodzinę, a miejscem realizacji tego przeznaczenia dom. W samej strukturze i konwencji narracyjnej tych gatunków zakodo­wana jest filozofia losu kobiety – jest ona uwikłana w niekończący się ciąg zdarzeń zagrażających stabilności rodziny i ma robić wszystko, co tylko po­trafi, by stabilność tę chronić. Nie staje się przez to bynajmniej bezwolnym narzędziem męskiej wygody i przyjemności. Przeciwnie, w domu ma nad mężczyzną pewną władzę. To sprawia, że często ulega pokusie manipulowa­nia mężczyzną, jednak towarzyszy temu lęk, że może zostać zdemaskowana, a wtedy czeka ją kara lub wręcz odrzucenie przez mężczyznę (z powodu złamania lojalności, cenionej przez mężczyzn wyżej od miłości).

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone