SUKCES NA POLU OPERY

Sukces na polu opery filmowej odnieśli natomiast Eisenstein w Aleksandrze Newskim’ oraz Iwanie Groźnym i 01ivier w Henryku V, współpracując z kompozytorami tej miary co Sergiusz Prokofiew i William Walton. Analiza tych filmów wyjaśnia, dlaczego nazywamy je „opera- mi”l Pd prostu muzyka jest współczynnikiem najtrudniej pod­legającym „ufilniowieniu”, zachowującym w takim stopniu swą autonomię, że wymaga to podporządkowania jej innych ele­mentów, np. gry aktorskiej, montażu czy kompozycji ‚obrazu. Muzyka w wymienionych dziełach staje się osią konstrukcyjną poszczególnych scen, a w konsekwencji całego filmu.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone