UJĘCIE MUZYKI

Chociaż koncepcja ta dzisiaj została uznana za anachroniczną, jądro eisensteinowskiego rozumowania odnaj­dujemy i w propozycjach teoretyków współczesnych. Zakła­dają oni wprawdzie, że obraz filmowy jako reprodukcja rze­czywistości realnej jest samowystarczalny znaczeniowo, nie­mniej twierdzą również, iż właściwe jego znaczenie ujawnia się dopiero w kontekście. Wyobraźmy sobie, że muzyka jest takim ujęciem, które dopiero po wkomponowaniu w całość nabiera określonego wyrazu i znaczenia. Tak więc jakąkol­wiek muzyką będziemy dysponowali, dopiero prawa kompo- zycyjne całości nadadzą jej sens, wyraz i funkcję.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone