W SFERZE GOSPODARKI

W sferze gospodarki media masowe również uwikłane są w niesyme­tryczny układ zależności między systemem producentów i dystrybutorów produktów a ich nabywcami. I choć media mogą być w różnym stopniu za­leżne od systemu rządzącego gospodarką i od zbiorowości konsumentów, to z reguły działają bardziej na rzecz koncentracji kapitału i jego kontroli nad zachowaniami konsumentów niż na rzecz wolnej konkurencji. Pod jednym wszakże względem ich rola w gospodarce różni się zdecydowanie od ich roli w polityce – rynek konsumpcyjny stymulują intensywniej i skuteczniej niż społeczeństwo obywatelskie. Co więcej, zmieniają charakter rynku i spo­łeczne znaczenie konsumpcji. Za sprawą reklamy produkty wprowadzane na rynek nabierają symbolicznej wartości.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone