WCIELENIE POWINNOŚCI

Wcielenie tych powinności w ży­cie, czyli w praktykę nadawczą, wymaga skoordynowanego wysiłku nadaw­ców, społeczeństwa i państwa – w tej, a nie innej kolejności.Z ducha i litery doktryny odpowiedzialności społecznej wynika, że głównym podmiotem, który ma wprowadzać doktrynę w życie, są same media, a ich działania mają przebiegać dwutorowo – z jednej strony ma­ją one chronić swoją niezależność od nacisków ze strony wielkiego bizne­su i świata polityki, z drugiej strony mają się poddać samoregulacji w postaci dobrowolnie opracowanych, przyjętych i przestrzeganych ko­deksów etycznych i zawodowych. Takie kodeksy pojawiły się już wcześniej i z nich zresztą Komisja Hutchinsa zaczerpnęła większość swoich propozy­cji, jednak po proklamowaniu nowej doktryny ich ranga i znaczenie wydat­nie wzrosły.

Cześć! Miło mi gościć Cię na serwisie w całości poświęconym rozrywce. Bardzo mi miło, że tutaj trafiłeś i mam nadzieję, że zostaniesz moim czytelnikiem na dłuższy okres czasu! Pozdrawiam gorąco!
© Wszelkie prawa zastrzeżone